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b3-2b3-4人が心にもつ「思いで」は気持ちや感情にかかわるもので、只の記憶とは違います。「思いで」は少しずつ変化していきます。嫌な「思いで」がいつの間にか甘酸っぱいものに変わっていたり、何気ない記憶が大切な「思いで」になったりすることもあるでしょう。しかし「思いで」は変化しても「思いで」の中身は決して失われることはなく永遠に残ります。なぜなら過去の出来事はすでに確定したものだからです。そうすると「思いで」とはその中身は確定されているのに揺らぐという不思議なものかもしれません。

私が徳島を初めて訪れたのは数年前で、光のまぶしい新緑の時でした。その時にそこに注ぐ光にゆったりとした安らぎを感じたことも、鳴門の海にできる渦にこれまでに見たことのなかった海を見てこころから恐ろしさを感じたことも揺らぎつつ消えることのない「思いで」です。このような「思いで」を抱くことのできる場所にはなかなか出会えないものです。なので、私は徳島には特別な気持ちを抱いています。そしてこの「思いで」は徳島LEDアートフェスティバル2016に参加することでどのように変化するのかを楽しみにしています。

この作品は光の指向性を刻々と変化させることで、その影もパースペクティヴや大きさや濃さを変えて刻々と変容していくものです。しかし、その影は消えてしまうのではなくまた同じ位置に戻ってくるのです。

The recollections held in our minds and hearts are influenced by sentiments and feelings, and so are something different from simple memories. Recollections gradually change. An unpleasant recollection may change imperceptibly to bittersweet, and a casual memory might turn into a precious recollection. Yet while a recollection may change, the content of the recollection is never lost; it endures forever. This is because a past event is something that is already settled. Thus a recollection, though its content has been finalized, may be enigmatic in that it fluctuates.
My first visit to Tokushima a few years ago was during the time of dazzling light and fresh greenery. The light pouring down at that time gave me a sense of easygoing tranquility, while the sight of the tidal whirlpools in the Naruto Strait, an ocean phenomenon I had never before seen, gave me a sense of fearfulness – a fluctuating and yet enduring recollection. One very rarely encounters a place that harbors that sort of recollection. Still, for me, Tokushima holds such a special feeling. And I am excited to see how that might change through my participation in the Tokushima LED Art Festival 2016.

In this work, as the directionality of the light is changed from moment to moment, so the shadow shifts in perspective and size and density, changing from moment to moment. Yet the shadow never completely disappears, and returns to the same position.

展示期間:12月16日[金]-12月25日[日] 18:00〜22:00
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作家:森本加弥乃

1961年 東京生まれ
1985年 東京造形大学絵画科卒業
2016年 京都嵯峨芸術大学大学院造形絵画分野修了

展覧会歴
2014年/メディアアート作品によるグループ展(ギャラリー睦 千葉市)
2015年/京都現代芸術祭PARASOPHIA関連展「未来と記憶のCROSSROAD」(堀川商店街空き店舗 京都)
2015年/日韓現代美術の今について(シェマ美術館・韓国清洲)
2016年/個展《INSIDE/OUTSIDE》(Galerie16 京都)
2016年/木津川アート,11月(京都府木津川市)

Artist: Kayano Morimoto

Born 1961 in Tokyo. Graduated in painting from Tokyo Zokei University in 1985. Completed the master’s program in painting at Kyoto Saga University of Arts in 2016.

Exhibitions
2014/Group Show of Media Art Works (Gallery Mutsu, Chiba)
2015/“Crossroad of Future and Memory”, exhibition affiliated with Parasophia: Kyoto International Festival of Contemporary Culture (Storefront in the Horikawa Shotengai)
2015/Contemporary Art of Korea and Japan (Schema Art Museum, Cheongju, Korea)
2016/Solo Exhibition “Inside/Outside” (Galerie 16, Kyoto)
2016/Kizugawa Art,November (Kizugawa, Kyoto)

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